woensdag 17 april 2013

Naalden-Draad-Tas



Vlak voor de workshop “Folded Embroidery” van afgelopen zaterdag ontving ik een pakje van mijn “Chinese broertje” Wu Zeng-ou.

Mijn strengetjes zijden waren bijna op en aangezien ik eigenlijk alleen originele materialen gebruik, was ik heel erg blij dat het op tijd arriveerde.


 
De 2de workshop is vandaag. We gaan een 'Shu Bao' maken of zoals de titel van een prachtig nieuw boek luidt, een:
Zhen (naalden) Xian (draad) Bao (tas)
 

Het boek is gemaakt door Ruth Smith en Gina Corrigan. Er is ontzettend veel research gedaan en ook de foto’s zijn echt prachtig. Wat een aanwinst; beschrijvingen over een heel bijzonder mapje dat haast elke Dong vrouw in Guizhou bezit. Ruth en Gina hebben ontdekt dat er nog veel meer gebieden zijn waar de Shu Bao gemaakt en gebruikt wordt.
Over dit boek binnenkort meer.

1 opmerking:

laura zei

Hi Mieke nog bedankt voor de heerlijke workshop [heb je mijn berichtje nog ontvangen?].. ik ben nu aan het proberen om het garenboekje te maken vanuit het mooie boek.. maar uiteindelijk wil ik natuurlijk nog een workshop bij je doen.. ;-) ...deze foto van het garen roept fijne herinneringen op.. veel succes..