donderdag 18 april 2013

Shu Bao, de workshop


Hier ziet u het resultaat van de workshop Shu Bao van enkele dames.

Van de week heb ik op de grote vellen geschept papier van de Moerbeibast alvast de contouren van de verschillende onderdelen van de “doos” getekend. Men kon nu meteen starten met knippen en de binnenlijnen aanbrengen.
Mede daardoor zijn alle dames met het eindproduct naar huis gegaan. Alleen het “inkleuren”  zal nog thuis gedaan worden, met kleurpotlood of aquarel, alhoewel het papier vrij poreus is dus weinig water toevoegen.

De een heeft een oud Chinees muntje verwerkt in de sluiting de andere een mooi benen schuifje. Wel heeft iedereen een prachtig geweven bandje uit Dimen, Guizhou gebruikt.

Voor alle dames maar zeker ook voor mij was het weer een geslaagde dag. Nadat iedereen was vertrokken heb ik zelf ook nog een Shu Bao gemaakt.

1 opmerking:

Cornelia zei

Bedankt voor de informatie. Helaas heb ik deze workshop gemist. Ik hoop dat er weer gauw een nieuwe workshop komt. Hou mij op de hoogte ! Bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Cornelia de Brabander