dinsdag 31 mei 2016

Tentoonstelling Miao en Dong


De tentoonstelling, waar je hier het affiche van ziet (klik erop voor een grotere weergave), komt er al snel aan.
Op het moment ben ik in dit prachtige land en misschien ontmoet ik deze mooie vrouw wel weer in Shedong, het kleine zilverstadje aan de rivier.

Op de heenreis zit mijn koffer vol met cadeautjes en op de terugreis zal ik elke kilo benutten om  materialen voor mijn workshops en voor de tentoonstelling mee te nemen.
Wie weet vind ik wel iets heel moois en unieks om tentoon te stellen. Zoals ik op mijn laatste reis weer een prachtig bewerkte schietlood heb gevonden (zie foto). Nouja gevonden, de bouwvakkers gebruikten het en wilden het wel omruilen tegen een aantal Yuannen.....
Ook de krekeldoosjes zijn tevoorschijn gekomen in sommige huizen en ach wat doen ze ermee als ze opeens die “grootneus” voorbij zien komen. Proberen te verkopen!

In Zutphen aan de IJssel in het prachtige patriciërshuis van Stef en Remko worden de benedenzalen omgetoverd tot schatkamers met mijn collectie kleding, accessoires, sieraden en gebruiksvoorwerpen van de Miao en de Dong Minderheden. Deze mooie mensen  maken deel uit van de totaal 56 bevolkingsgroepen in China.

Stef Kreymborg is nu al zo geïnspireerd door de prachtige stoffen waar de kleding van is gemaakt, dat zij heel bijzondere werkjes heeft gecreëerd. Deze zullen ook te zien zijn op de tentoonstelling.

Van 10 juli t/m 14 augustus zal ik regelmatig lezingen en workshops geven, zodra de data hiervan op de website staan zal ik ze ook op mijn blog vermelden. Maar ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten... Op de dag dat ik een lezing geef zal Stef een uitgebreide lunch verzorgen in de mooie tuin. M.a.w. Je kan boeken voor een lezing met lunch, of een lunch met lezing als je liever de middagsessie wilt bijwonen.

Ook tijdens de workshops zowel de Shu Bao alsook de Folded Embroidery wordt er een feestelijke lunch geserveerd.


Mieke is nu met Wu Zeng-ou aan het rondtrekken om een unieke ALL IN GUIZHOU reis uit te stippelen. Voor najaar 2016 en voorjaar 2017. Natuurlijk prikken we de meeste mooie periodes qua natuur en weer daarvoor uit.

Schietlood

Krekeldoosjes



Geen opmerkingen: