maandag 15 december 2008

Spinnewielen nieuw tehuis

De spinnewielen die Petra van Dijk in de loop van de jaren heeft verzameld hebben een nieuw onderkomen gekregen. In mijn zoektocht voor de juiste plek voor Petra's spinnewielen kwam ik op de FLWK dag in Ede enthousiaste mensen tegen.
Er was al telefonisch contact geweest met de landelijke spingroep maar, juist als je elkaar persoonlijk ontmoet weet je dat het "goed zit" De landelijke spingroep gaat zich ontfermen over de spinnewielen die komen uit: Oostenrijk, Bulgarije,Turkije, Hongarije en Oezbekistan
Eerst een goede opknapbeurt, daarna zal er geprobeerd worden ze alle 5 aan de praat te krijgen.
Hoogstwaarschijnlijk gaan de wielen rouleren onder de leden, maar..... wilt u daar meer over weten , kijk op www.landelijkespingroep.nl
Zondag 14 december heb ik in het volste vertrouwen de "verweesde spinnewielen"overgedragen aan José Gralike. Ik wens de enthousiaste spinners met deze aanwinst veel plezier en succes.

2 opmerkingen:

José zei

De spinnewielen zijn heel stil geweest vannacht, na de stofzuigerbeurt die ze meteen ondergingen ;-)
Eerst ga ik ze nog grondig nakijken op houtworm en zo nodig behandelen, daarna mogen ze uitgebreider op de foto, dan pas bedenken we wat de echte plannen worden, maar als het even kan, gaan ze weer draaien. Bij sommigen is dat zeker mogelijk, maar er zitten ook een paar zorgenkindjes tussen... Wordt vervolgd!

eline pellinkhof zei

Mieke, goed gedaan hoor!!
Dit wordt een heel gezellig blog.
Liefs, Eline