maandag 4 januari 2016

Seth Siegelaub in het Stedelijk


Seth Siegelaub heeft ooit in 2010 mijn tentoonstelling bezocht in het van der Togt Museum.
Wij zouden toen nog een afspraak maken, het is er nooit van gekomen. Nu is hij er helaas niet meer, maar.....
Het Stedelijk Museum heeft een prachtige tentoonstelling  gewijd aan het leven en werk van deze fascinerende pionier.

Seth Siegelaub is in de 80er jaren handgeweven en niet-westerese textiel gaan verzamelen. Prachtige IKAT robes uit Oezbekistan en mutsjes, en mijn fascinatie voor hoofddeksels is je bekend... wel  ik heb vandaag genoten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

Ik wilde met mijn reisgenoten binnenkort een reünie organiseren, maar dat moeten we dan toch echt maar in Amsterdam houden. In ieder geval voor 17 april want tot zolang is de tentoonstelling daar.

Voor meer informatie klik HIER (op de website van het Stedelijk is ook een interessant filmpje te zien).


Geen opmerkingen: